thelifeofmilton

Alla inlägg den 22 augusti 2011

:)

Av Milton Axelsson Höij - 22 augusti 2011 23:32

Hejsan!
Jag är en riktigt trött grabb, fy så jag sovit långa stunder idag och riktigt svårväckt är jag också! Tillochmed när sköterskan skulle ta bort infarten jag har i ljumsken låg jag och små sov lite, skönt!
Mamma & Pappa tyckte dock inte att det var så kul när jag sov hela tiden, speciellt lagom till mina måltider.. Så jag har väl fått det mesta dels mat i sonden på kvällen.
Nu sover jag så gott, och hoppas att jag vaknar lite piggare imorgon!
För imorgon kommer Mormor,Faster,Farbror Mietek & Moster!
Godnatt!
         

Av Milton Axelsson Höij - 22 augusti 2011 14:47

Hej!
jag har haft en lugn och skön natt, jag har sovit som en stock.
Morgonen började bra, en sköterska tog upp mig vid nio tiden och gav mig mat, jag åt 35mml själv och resten fick jag i sonden, jag börjar få in snitsen på det där med att äta genom munnen nu! Jag har ju blivit så lat eftersom jag haft det så bekvämt i fyra veckor med maten genom sonden, och jag har inte heller riktigt få känna på hur det är att vara hungrig.

Mamma och Pappa skulle ge mig mat vid 13.00 men då sov jag..tungt!
De försökte väcka mig, tog upp mig, bytte blöja, tvättade mig under mina stora kinder.. Men jag sov fortfarande, skönt!
Pappa lyckades få mig att äta lite från flaskan medans jag sov, men sen så stängde jag munnen helt. Så mina föräldrar fick ge mig mat genom min sond istället.
Mamma & Pappa fick prata med en läkare idag också, det pratade lite om allt möjligt.. Läkarintyg osv.
De berättade även att de ska plocka bort mina stygn jag har i halsen, de jag fick ifrån jag låg i ECMO.Där två grövre slangar med blod som syresätts i.
Jag får också sista dosen antibiotika ikväll, sedan tar dom bort det helt och även min infar jag har i ljumsken så då kommer jag bara ha min sond kvar!
Förstår ni? För ca 2 veckor sedan så låg jag på ECMO/Biva med alla möjliga apparater slangar och sladdar inkopplade i mig, och nu kommer jag bara ha en sond i näsan som jag får mat i!? Helt otroligt vad jag är en kämpe!

Sömnig grabb!
   
Stygnen jag har på halsen, dålig bild men ni ser på ett ungefär.

 

Av Milton Axelsson Höij - 22 augusti 2011 11:39

   

:)

Av Milton Axelsson Höij - 22 augusti 2011 00:21

Hej, idag har jag skrikit,spytt & vart en riktig bebis!
Mamma & Pappa har vart hos mig nästan hela tiden, för vaken det har jag vart nästan hela dagen!
Jag får nu 70mml/h och det får jag äta på flaska sedan det jag inte får i mig får jag i min sond.. Och ja den där sonden har jag försökt dra ut sedan jag låg på biva, mina händer dras dit hela tiden och jag vill så gärna dra ut slangen. Så ikväll när Mamma & Pappa hade bytt blöja på mig fick jag ett stadigt grepp och slet ut den, Mamsen blev lite kallsvettig, det såg kanske inte så skönt ut, men jag blev nöjd! Jag fick ett flin på läpparna medans sköterskorna gick och hämtade en ny slang.
Precis innan Mamma & Pappa skulle gå och jag nästan hade somnat så spydde jag ner mig själv i mängder, så det var bara för dom att stanna kvar och ta upp mig och börja om från början med att tvätta och byta kläder osv.. Men nu ligger jag här i min säng och sover så nöjdt! Godnatt.

Presentation


Jag heter Milton och föddes 2011-07-20 03:07.Jag vägde 4165g och var 50 cm lång. Mitt tredje dygn i livet började jag bli sämre,ca 2månader låg jag på sjukhuset,biva,ECMO & vårdavdeln.
Här läser du från dag ett på sjukhuset tills nu när jag äntligen är h

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards