thelifeofmilton

Alla inlägg den 9 augusti 2011

Av Milton Axelsson Höij - 9 augusti 2011 23:31

Nu har Mamma & Pappa vart hos mig och sagt godnatt, jag sov.. Som vanligt, jag har så mycket smärtstillande,lugnande & sömnmedel, men det håller dom på att trappa ned med. Jag tittar ju faktiskt upp då & då för att se vilka det är som pratar med mig ibland.
Nu så ligger jag ensam i salen där jag ligger, annars brukar det vara två barn i varje sal så vi får se hur länge det varar.. Tycker det är ganska skönt när det inte är så mycket spring och ett annat barn som ligger och gråter, jag kan ju inte direkt överrösta eftersom jag inte får ut ett ljud pga respirtorn..
Nu så ska jag fortsätta att sova och hoppas på att det blir en lugn natt och att sköterskorna inte bråkar med mig allt för mycket och att min kropp sköter sig så inte alla dessa maskiner plingar hela tiden.
Godnatt.
   

Av Milton Axelsson Höij - 9 augusti 2011 17:34

Hej, vi har vart väldigt dåliga på att uppdatera idag, det är för att det händer inte så jätte mycket med vår kille i nuläget. Han ligger fortfarande på BIVA med respirator & sin konstgjorda njure, dom tar blodprover dagligen och röntgar hans lungor för att se om dom förbättrats.
Jag Miltons Mamma, kom iväg en stund från sjukhus området en stund på förmiddagen. Jag har varken vågat eller klarat av att åka härifrån och vi har ändå vart här i tre veckor nu.. Så idag kom jag iväg en stund, och Robin fick såklart stanna kvar på sjukhuset ifall att någonting skulle hända med Milton.
Det vände sig i magen när vi svängde på E4an, men jag klarade det och det var faktiskt ganska skönt att komma härifrån lite.
Vi tänkte väl gå ner till Milton och knäppa ett eller flera kort på honom lite senare då vi inte tagit mycket kort alls på en vecka eftersom han sett otroligt sjuk ut. Men nu börjar han hämta sin färg igen och gått upp lite i vikt. 

Av Milton Axelsson Höij - 9 augusti 2011 00:43

Hej, nu har Mamma & Pappa vart nere hos mig och hälsat på.
Jag sov när dom kom såklart men när Mamma & Pappa började prata så tjuvkikade jag upp litegrann.. Sen somnade jag om.
Hoppas så mycket på att jag snart ska bli av med dessa slangar och apparater så jag får komma upp i Mammas eller Pappas famn snart, det har gått ett tag nu sen sist..
Fortsätt att be för mig mina fina läsare, jag fortsätter att kämpa på så gott jag kan!

Presentation


Jag heter Milton och föddes 2011-07-20 03:07.Jag vägde 4165g och var 50 cm lång. Mitt tredje dygn i livet började jag bli sämre,ca 2månader låg jag på sjukhuset,biva,ECMO & vårdavdeln.
Här läser du från dag ett på sjukhuset tills nu när jag äntligen är h

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards