thelifeofmilton

Alla inlägg den 1 augusti 2011

Av Milton Axelsson Höij - 1 augusti 2011 23:59

Jag & Robin sitter på vårat rum uppe på familjevåningen och väntar på att dom ska ringa från biva/ecmo och säga att vår guldklimp förflyttats och fått dialys inkopplad, det har gått en timme nu sedan dom ringde.. En sån otrolig väntan..
Bara att fortsätta hoppas på allt att det snart ska ske en förbättring!

Av Milton Axelsson Höij - 1 augusti 2011 22:35

Läkaren ringde till mig nyss och sa att han blir flyttad till ecmo redan nu och ska få en dialys inkopplad.

Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka det bra eller dåligt?

Vi saknar dig hjärtat bli bra snart  

Av Milton Axelsson Höij - 1 augusti 2011 21:01

Vi har nyss vart nere hos vår lilla skrutt, det är så sjukt jobbigt.. Det hugger verkligen i magen och hjärtat när man går i korridoren mot hans rum.
Vi behöver verkligen all tur man kan få just nu.
Vi fick prata med läkaren också, och han sa att om Milton inte börjar kissa ordentligt igen så kommer han bli kopplad till Dialys imorgon förmiddag...

Av Milton Axelsson Höij - 1 augusti 2011 18:28

Jag & Robin har precis pratat med en läkare, och det ser väldigt kritiskt ut i nuläget..
Han har blivit mycket sämre under dagen och Milton har fått en kraftig infektion i lungorna,hans andning är betydligt mycket sämre så han har nu fått en ny respirator (den andra han hade var inte tillräcklig för honom), den är hemsk.. Jag klarar inte av att gå in i rummet där han ligger, det låter som en motor och hela hans bädd skakar..
Hans hjärta är också mycket sämre..
Läkaren sa även att han kanske kommer få bli inkopplad till en dialys....
Vet inte om det kommer bli så mycket uppdatering, både jag och Robin mår skit just nu.

Av Milton Axelsson Höij - 1 augusti 2011 12:32

Jag & Robin var nyss nere hos vår lilla kämpe..
Jag har aldrig sett honom så blek, jag fick tårar i ögonen så fort jag såg honom.. Han såg nästan död ut.
Vi fick prata med en läkare som sa att han hade gjort lungröntgen idag igen och han har fortfarande mycket vätska i kroppen och lungorna. Dom har även hittat en infektion på ena lungan.. VARFÖR?! Ibland ångrar jag nästan att jag blev gravid och behållde barnet.. Men nu sitter vi här, i den sits vi sitter och kan inget göra, bara hoppas på att det ska komma ett mirakel och göra honom bra igen...  

Av Milton Axelsson Höij - 1 augusti 2011 01:06

Nu har jag pratat med biva där vår älskling ligger.

Han hade lite bättre syresättning än den va tidigare i dag.

Jag hoppas den blir bra snart igen så vi kan få hålla i våran lilla tjockis.

  

Presentation


Jag heter Milton och föddes 2011-07-20 03:07.Jag vägde 4165g och var 50 cm lång. Mitt tredje dygn i livet började jag bli sämre,ca 2månader låg jag på sjukhuset,biva,ECMO & vårdavdeln.
Här läser du från dag ett på sjukhuset tills nu när jag äntligen är h

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards