thelifeofmilton

Alla inlägg den 14 augusti 2011

Av Milton Axelsson Höij - 14 augusti 2011 23:36

Nu har vi vart nere en snabbis och sagt godnatt till gullungen!
Han låg och sov när vi kom ned, men tittade upp en liten stund för att se vilka som stod bredvid sen somnade han om igen. Vi va inte inne sålänge för att det var så många sköterskor/läkare där inne och höll på med barnet som ligger bredvid.
Längtar tills imorgon, då ska jag springa ner så fort jag vaknar och gulla med honom! Ska även be om att få ta upp honom en stund!
Vår lilla prins, fortsätt kämpa nu!
  

Av Milton Axelsson Höij - 14 augusti 2011 18:29

Hej!
Nu så är respiratorn borta, och CPAP-en sitter på plats och det funkar bra än sålänge!
Infarterna som Milton hade på halsen har dom också plockat bort nu. Läkarna är chockade över att det har blivit förbättringar på vår lilla kille så snabbt! Och att han ser så pigg ut. Om man tittar tillbaka på veckorna som vart så är det verkligen helt otroligt att han kunnat bli så bra snabbt!
Och läkarna säger också att dom kommer bli chockade om det inte går ett steg tillbaka och att han skulle bli lite sämre igen, eftersom det är väldigt vanligt om det går så fort framåt och allt är bra brukar det oftast gå tillbaka ett steg. Men vi hoppas som bara den att det ska fortsätta åt rätt håll nu!
     

Av Milton Axelsson Höij - 14 augusti 2011 12:36

Halv två idag så ska dom koppla bort respiratorn! Hoppas att han klarar sig utan den!
Istället ska han få en CPAP, CPAP innebär att man upprätthåller ett positivt luftvägstryck i luftvägarna under hela andningscykeln. CPAP står för Continous Positive Airway Pressure eller kontinuerligt positivt luftvägstryck. Lufttrycket uppehålls med hjälp av en ventilator. Och det är två små rör in i näsan bara, så han slipper en slang ner till lungorna nu. Hoppas på att vi kan få höra vår lilla prins skrika lite snart!

Av Milton Axelsson Höij - 14 augusti 2011 09:37

Morgontvätten får vänta för Miltons del idag, läkarna håller på att ronda och dom funderar på att plocka bort respiratorn idag. Och därför låter dom Milton sova i lugn och ro nu på morgonen ifall dom ska dra bort tuben så att han är utvilad.
Hoppas,hoppas,hoppas att det går bra!

Presentation


Jag heter Milton och föddes 2011-07-20 03:07.Jag vägde 4165g och var 50 cm lång. Mitt tredje dygn i livet började jag bli sämre,ca 2månader låg jag på sjukhuset,biva,ECMO & vårdavdeln.
Här läser du från dag ett på sjukhuset tills nu när jag äntligen är h

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards