thelifeofmilton

Alla inlägg under november 2011

Av Milton Axelsson Höij - 24 november 2011 06:55

Godmorgon!
Milton vaknade vid sex tiden idag, (hans pappas väckar-klocka ringde, och pappsen vägrade gå upp) så vi skyller allt på Robin idag att han vaknade! Haha.. Milton är så trött men vägrar sova, så det var inget val utan bara gå upp!
Han kommer säkert somna om lagom tills jag har blivit pigg och inte kan somna om själv!   

Igår gjorde vi inte så mycket, vi var mest hemma och städade & milton var inte på sitt bästa humör (han är dunder-förskyld), vi försökte få tag i en barnläkare som kunde inhalera honom, men det var ju inte det lättaste!
Vi pratade med en sköterska på ks och hon sa att vi skulle till vårdcentralen men det visade sig att vårdvcentralen inte tog emot Milton eftersom han var så liten, och måste träffa en Barnläkare.. Men det är inte det lättaste när dom har telefontiden en halvtimme på morgonkvisten?

Idag var det meningen att vi skulle till sjukgymnasten, vi hade en tid kl 10.00 men jag känner attvi blir hemma idag & därför avbokade tiden,Milton är sjuk & både jag & Robin känner oss inte heller det minsta pigga!
Så vi hoppas på att få en ny tid snart. (Jag är inte det minsta orolig över hans motorik och att han inte rör sig som han ska), han sprattlar & tittar och försöker resa sig upp och kollar på sina händer och armar.
Nämnde jag föresten att hans tänder börjar titta fram?   

Vi tjuvstartade även med Pepparkaks-dressen igår, härligt!

Börjar faktiskt få lite 'julkänsla' nu!
Minns när vi bodde på sjukhuset, då jag sa att vi skulle okupera hela köket/matrummet för att vi skulle ha julmiddagen & fira jul där.. Men nu minnsan blir det en jul HEMMA!

Jag vet inte om jag missat att säga någonting om Milton eller vad som hänt osv, men det är bara att fråga ifall jag inte nämnt någonting ni undrar över!
 

Av Milton Axelsson Höij - 22 november 2011 11:19

                                               Nu är vakna & pigga, med magen full av mat!

                                                  
        En aning lik Karlsson på taket!  

Av Milton Axelsson Höij - 22 november 2011 08:04

Godmorgon!

Nu har Milton somnat om, han har vart vaken sedan sex tiden, vilket han inte brukar. Han brukar äta och somna om medans han äter sedan sover han oftast till nio-tio (vilken lyx)! Men idag ville han inte, eller han ville med han vägrade såklart ligga i sin egna säng så nu la jag honom i vår säng och han däckade direkt!
Så nu ska jag börja småstäda lite, eller jag har det på huvudet i allafall, lite svårt att slita sig från datan.

Idag ska vi inte göra något speciellt, det blir väl att gå ut på en promenad och senare idag så ska vi bara tvätta och göra sådant som är lite mindre kul.. Men man blir alltid lika glad när man hänger upp Miltons små kläder!För vem visste,för ca tre månader sen trodde vi aldrig vi skulle ha den här vardagen som vi har nu!   

Av Milton Axelsson Höij - 20 november 2011 11:50

Hej alla fina medmänniskor!
Vi tog en liten paus med bloggandet som ni säkert märkte, tiden bara rinner iväg här hemma!
Milton mår toppenbra och har inte haft några problem med andning,saturationen eller någonting!
Vi var ju på Mr(magnetröntgen) och nu har vi fått svar, tänkte att det säkert finns några som undrar hur det gått för vår prins.
Jag är otroligt dålig på att förklara och jag fattade knappt heller vad läkaren sa, men jag förstod så mycket som att han har ärrbildningar i hjärnan och man ser såklart att han har varit med om någonting i början av sitt liv. Ärrbildningarna sitter väldigt nära hålrummen i hjärnan och OM (man kan inte säga att det kommer att märkas på Milton när han blir större) det är någonting som är fel, så handlar det om synfälten och hans motorik, men änsålänge så sprattlar han som bara den han rör sig som normala bebisar ska och det är inget fel på hans syn. Men vi följer upp, vi går hos en sjukgymnast för att se så han rör sig lika mycket på båda sidorna och vi ska tillbaka till ögonläkaren när han är 10 månader.
Här kommer en bildbomb med bilder på vår kämpe!
                 

Presentation


Jag heter Milton och föddes 2011-07-20 03:07.Jag vägde 4165g och var 50 cm lång. Mitt tredje dygn i livet började jag bli sämre,ca 2månader låg jag på sjukhuset,biva,ECMO & vårdavdeln.
Här läser du från dag ett på sjukhuset tills nu när jag äntligen är h

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards