thelifeofmilton

Alla inlägg den 13 augusti 2011

Av Milton Axelsson Höij - 13 augusti 2011 23:06

Nu har jag vart nere och sagt godnatt till vår prins..
Han låg och sov när jag kom ned men efter 10 min så tittade han upp och låg vaken en stund, gulleunge!
Nu ska jag också försöka sova lite, Robin somnade för längesen vilket är skönt för då kanske han kommer upp i tid imorgon och ställer tillbaka dygnet.
Hoppas på att det kommer flera bra nyheter imorgon ifrån läkaren!
Godnatt1

Av Milton Axelsson Höij - 13 augusti 2011 20:15

Var nyss nere hos världens vackraste!
Han var helt klarvaken, åh.. Man blir så glad! Det går inte att beskriva känslan av hur glad man blir när man ser honom så vaken, han har ju vart nedsövd med en massa lugnande i nästan tre veckor snart, men nu så börjar han pigga på sig!
Läkarna har ju börjat plocka bort de flesta mediciner osv.
Han har fortfarande respiratorn dom funderade ju på att plocka bort den, men dom ska vänta tills imorgon och se ifall hans värden blivit bättre.. Dom ska också se ifall hans njurar klarar sig själva helt nu utan hans 'konstgjorda' njure som han haft tidigare, och ser det bra ut så kan dom plocka bort infarterna som sitter i hans hals. HOPPAS! Så kanske man kan gosa lite närmare med honom, annars har man ju en kudde ivägen när man får sitta med honom..

Och ja, Milton har verkligen växt! Han ser inte alls ut som den lilla bebisen vi fick för tre veckor sen. Fy det känns så sorgligt att vi inte fått vart med honom bara vi och gullat med honom sina första veckor i livet och på onsdag så blir han en HEL månad! Undrar verkligen hur länge till vi blir här, och hoppas så innerligt att han blir så pass bra så att vi åtminstone kan ta upp honom och gå runt med honom här på sjukhuset i någon timme eller så.. Fast bäst vore det om han fick åka hem med oss inom en snart framtid!
          

Av Milton Axelsson Höij - 13 augusti 2011 16:32

Hej, nu har jag precis fått legat och sovit i Mammas famn, mys!
Två dagar irad har jag fått komma upp i Mammas famn nu, det va på tiden!
   

Av Milton Axelsson Höij - 13 augusti 2011 12:03

Hejhej, det vart en lugn natt för både mig,Robin & Milton. Milton hade sovit hela natten utan några problem.
Robin har dock inte sovit en blund inatt, han väckte mig vid 06.00 och sa att han skulle gå ned till Milton och sedan ut och gå och att han hade gett upp att försöka sova. Hoppas på att han kan somna ikväll!
Jag och Robin var nere hos Milton för en stund sen och skulle titta till honom lite men då höll läkarna på att ronda så då kunde vi inte gå in till honom, men en läkare kom ut och berättade att det går åt rätt håll nu och att dom kanske kanske ska försöka plocka bort respiratorn idag, men bara kanske. Och då glänste ögonen såklart, vi vill så gärna höra han skrika lite!
Robin har åkt till Bro nu för att lämna bilen hos min syster, eftersom det är så jädrans dyrt att ha bil här på sjukhuset. Så Robin får skjuts av sin Mamma tillbaka som ska komma hit och hälsa på.

Här är en avgjutning på Milton lilla fot som vi fick förut av nattpersonalen!
 

Av Milton Axelsson Höij - 13 augusti 2011 00:41

Hej, nu har vi vart och sagt godnatt till vår lilla prins!
Jag och Robin var jätte trötta, men när vi kom ned till vår prins så var det någon som var klar vaken, han ville inte sova alls.. Han låg och tittade hela tiden, så söt!
Efter ca 30 min så skakade vi lite på Bolakulan som vi hängt ovanför honom och strök han på pannan så somnade han. Gulle, hoppas att han är lika vaken imorgon!
   

Presentation


Jag heter Milton och föddes 2011-07-20 03:07.Jag vägde 4165g och var 50 cm lång. Mitt tredje dygn i livet började jag bli sämre,ca 2månader låg jag på sjukhuset,biva,ECMO & vårdavdeln.
Här läser du från dag ett på sjukhuset tills nu när jag äntligen är h

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards