thelifeofmilton

Alla inlägg den 11 augusti 2011

Av Milton Axelsson Höij - 11 augusti 2011 22:28

Nu har jag & Robin vart och sagt godnatt till vår prins som redan sov.

Gullegris!!! Man vill bara ta upp honom och gosa in sig i hans kinder!
Läkaren har kopplat bort hans dialys nu, så dom ska testa i några timmar om han kan sköta sig på egen hand utan den hjälpen, så vi får hoppas att han klarar det!
         

Av Milton Axelsson Höij - 11 augusti 2011 20:10

Hej!
Nu har läkaren stängt av NOn helt, så nu har jag bara respiratorn till hjälp (med andningen), jag har fortfarande dialys (konstgjord njure).
Jag har inte vart så pigg, har mest sovit under dagen. Jag tittade upp en snabbis när Mamma & Farmor var nere hos mig men det var enbart för att jag hostade och tillslut kräktes, sen så har ögonen vart helt stängda. Farmor har terrat mig under dagen för att hon velat se mina ögon, men jag vägrade, hennes röst känner jag ju igen så därför behöver jag inte kika upp för att se vem som är hos mig.
Min Pappas kompisar Kim & Slim kom också hit och hälsade på mig idag, jag fick ett halsband som bringar lycka av Slim.

Pappa har vart i Bro idag och bytt bil, vilket jag förstått att han gör väldigt ofta enligt Mamma, hon har skvallrat!
Så nu har vi en ny bil, som jag hoppas på att få åka i snart!
Pappa träffade min Moster också, och hon hade med sig ett jätte fint halsband som jag fick av Farbror Mietek, det hänger bredvid mig nu!

Av Milton Axelsson Höij - 11 augusti 2011 12:13

Nu har vi vart hos vår lilla skrutt!
Han  låg och sov så sött.
Vi fick prata med en läkare som sa att dom sänkt hans NO (en apparat som är kopplad till respiratorn , med gas i som ska hjälpa till att vidga hans blodkärl i lungorna) den stod på 20 igår och nu har dom sänkt den till 3. Han har börjat att andas så pass bra att dom snart ska försöka att koppla bort den helt. 60% andas han själv och 40% hjälper respiratorn han, vilket är en förbättring!
Dom ska också stänga av en grej på hans konstgjorda njure som hjälper till att tömma Milton på vätska, så han ska försöka få kissa ut och få bort sin vätska självmant, klara detta nu Milton! Och lyckas han med det så är det såklart också en förbättring! Alla små detaljer som går åt rätt håll gör oss så himla glada, men sist det gick åt rätt håll vände det och han blev mycket sämre. Så nu håller vi alla tummar på att det ska stanna och att det bara går åt rätt håll!

Av Milton Axelsson Höij - 11 augusti 2011 00:39

Nu har vi vart nere hos våran plutt och sagt godnatt, han sov sov riktigt hårt nu och vi lät honom sova ifred, vi har ju faktiskt sett han ganska vaken under hela dagen.
Nu ska vi också försöka få lite sömn, vilket är ganska svårt, ja ni kan ju tänka er in i vår sits själva..
Vi skriver mer imorgon då vi hoppats att vi fått ett samtal med Miltons läkare och kunna få svar på vart vi står i nuläget och vad som är planerat in i framtiden om vad dom ska göra med undersökningar, mediciner, respirator eller ej? Ja vi ska försöka ställa så många frågor vi kommer på, men oftast kan dom ej svara.. Så vi hoppas att vi ska få svar på något iallafall.
Godnatt.
     

Presentation


Jag heter Milton och föddes 2011-07-20 03:07.Jag vägde 4165g och var 50 cm lång. Mitt tredje dygn i livet började jag bli sämre,ca 2månader låg jag på sjukhuset,biva,ECMO & vårdavdeln.
Här läser du från dag ett på sjukhuset tills nu när jag äntligen är h

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards