thelifeofmilton

Alla inlägg den 5 augusti 2011

Av Milton Axelsson Höij - 5 augusti 2011 21:46

Nu har jag & Robin precis vart nere hos vår prins, han är för underbar!
Han har haft sina ögon öppna nästan hela dagen, dock vimlar han med dom pga all smärtlindring, han ser med andra ord rätt drogad ut..Men han har iallafall sina ögon öppna och det är både jag & Robin glada för. Sedan han kom till ECMO och fick sin dialys inkopplad så verkar han mycket piggare, men ser mycket mycket sjukare ut, antagligen för att han gått ned mycket i vikt och är väldigt blek..
Vi var inte inne hos honom så länge eftersom jag har svårt att gå in när han ligger på ena sidan, då man ser ''dialys'' slangarna som sitter i hans hals med stygn osv.. Men jag ska självklart gå ned senare när dom vänt på honom igen.
Älskade barn, bli frisk! Eller åtminstone bättre!

Av Milton Axelsson Höij - 5 augusti 2011 14:50

Vi har precis vart nere hos vår prins!
Vi har tvättat han och oljat in honom, eftersom han blivit ganska torr..
Han har även börjat fått 8ml mat i sin sond nu också, så vi hoppas det fortsätter gå bra så att han får lite riktig mat!
Vi skulle ju även ha fått tagit upp honom en sväng idag, men eftersom vi verkar ha en ganska så virrig läkare som sa att det gick så gick det naturligtvis inte, och det förstod ju både jag & Robin från första början med alla dessa blodslangar osv.. Så vi får vänta tills hans dialys blir frånkopplad.
Fortsätt att kämpa nu Milton, så att du någongång kommer att få åka med oss hem när vi lämnar sjukhuset!  

Av Milton Axelsson Höij - 5 augusti 2011 11:39

Hej, det är väl fortfarande inte så mycket nytt som sker med mig just nu..
Jag ligger fortfarande på ECMO och rasar i vikt, Mamma & Pappa blev chockade igår när dom såg att jag hade en hals, jag har ju alltid döljt den med mina goa kinder!
Vi vet väl fortfarande inte riktigt vad det är som jag lider utav men det sägs att det inte är en omsättningssjukdom iallafall, men man vet inte..
Läkarna tror möjligtvis att jag haft ett hjärtstopp på BB, och vad det har påverkat på min hjärna och organ vet man inte säkert heller.. Jag får möjligtvis göra en mr (magnetröntgen) om en månad, så det är en lång väntan för mig och mina föräldrar..

Idag, senare på dagen ska jag få komma upp i Pappas famn en stund, Pappa är såklart livrädd för dessa slangar med blod som går utifrån min hals, men min Pappa är bäst & världens starkaste!

Presentation


Jag heter Milton och föddes 2011-07-20 03:07.Jag vägde 4165g och var 50 cm lång. Mitt tredje dygn i livet började jag bli sämre,ca 2månader låg jag på sjukhuset,biva,ECMO & vårdavdeln.
Här läser du från dag ett på sjukhuset tills nu när jag äntligen är h

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards