thelifeofmilton

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2011

Antibiotikan kopplas bort ikväll!

Av Milton Axelsson Höij - 22 augusti 2011 14:47

Hej!
jag har haft en lugn och skön natt, jag har sovit som en stock.
Morgonen började bra, en sköterska tog upp mig vid nio tiden och gav mig mat, jag åt 35mml själv och resten fick jag i sonden, jag börjar få in snitsen på det där med att äta genom munnen nu! Jag har ju blivit så lat eftersom jag haft det så bekvämt i fyra veckor med maten genom sonden, och jag har inte heller riktigt få känna på hur det är att vara hungrig.

Mamma och Pappa skulle ge mig mat vid 13.00 men då sov jag..tungt!
De försökte väcka mig, tog upp mig, bytte blöja, tvättade mig under mina stora kinder.. Men jag sov fortfarande, skönt!
Pappa lyckades få mig att äta lite från flaskan medans jag sov, men sen så stängde jag munnen helt. Så mina föräldrar fick ge mig mat genom min sond istället.
Mamma & Pappa fick prata med en läkare idag också, det pratade lite om allt möjligt.. Läkarintyg osv.
De berättade även att de ska plocka bort mina stygn jag har i halsen, de jag fick ifrån jag låg i ECMO.Där två grövre slangar med blod som syresätts i.
Jag får också sista dosen antibiotika ikväll, sedan tar dom bort det helt och även min infar jag har i ljumsken så då kommer jag bara ha min sond kvar!
Förstår ni? För ca 2 veckor sedan så låg jag på ECMO/Biva med alla möjliga apparater slangar och sladdar inkopplade i mig, och nu kommer jag bara ha en sond i näsan som jag får mat i!? Helt otroligt vad jag är en kämpe!

Sömnig grabb!
   
Stygnen jag har på halsen, dålig bild men ni ser på ett ungefär.

 

 
 
Ingen bild

Malin.N

22 augusti 2011 17:14

Känns så oerhört bra att höra att allt går så mycket framåt nu!!! <3

 
Monica

Monica

22 augusti 2011 20:02

NÄ!!!!De menar ni inte???Härliga nyheter!Så glad för er skull!Snart är ni hemma som en hel familj1Tror böner o tankar har hjälpt!!Funderar en del på vfr han var så sjuk??Vet att ni inte fått några svar men säger dom nåt mer??Jag hade så gärna velat veta(alltså om jag var föräldern)men även nu funderar man ju på hur de bara kan bli så???Ta hand om er(i kväll hörde jag vår lilla bebis hjärtljud med vår doppler:längtar så trots att de är nr fem)Kram Monica

http://www.ploppviola.bloggplatsen.se

Milton Axelsson Höij

22 augusti 2011 21:01

Hej!
Ja det är otroligt att han tillfrisknat så snabbt.
Och nej, vi har inte fått veta något nytt om vad det är som gjort honom så fruktansvärt sjuk.. Alla läkare har ju sina 'gissningar' men de kan absolut inte säga säkert.. Så vi kommer inte att få reda på vad det är heller, och det är väldigt jobbigt.. Man får liksom inget svar om det kan inträffa igen.

Grattis till den 5:e!
Kram

 
lotta

lotta

22 augusti 2011 20:29

Blir så glad över att läsa dina inlägg milton, du är jue en riktikg kämpe, som inte ger upp. blir så glad när jag ser dig på bild, oc du är så fin!! Och dina kinder är så goa...
ja jag inte säga mer än att jagblir så lad fö er alla :D KRAM

http://goodcharlotte.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

pernilla

22 augusti 2011 20:45

Känner detsamma som Malin, väldigt glad för er skull att det går så bra framåt. Vilken kämpe du är Milton, heja du söta lilla prins!
Kramar pernilla

 
Ingen bild

farmor

22 augusti 2011 21:20

Hej goaste killen mamma och pappa!
Oj vad jag saknat er i dag, tänk va en dag utan er kan kännas lång....Fast jag va där både lördag och söndag.
Men i morgon kommer jag om jag får?
Har några saker till dig Milton.
Hoppas vi ses i morgon.
och fortsätt hålla mamma och pappa upptagna nu:)
Kram

 
Ingen bild

Laila

22 augusti 2011 21:38

Scary stygn du har där Milton :)

Sov gott i natt så du orkar titta in i kameran ordentligt i morgon. Du gör dig väldigt bra på bild :)
God natt till mamma o pappa oxå!

 
Ingen bild

Låla

22 augusti 2011 23:37

Oj vad skönt för dig Milton, allt går åt rätt håll. Fortsätt att hålla mamma och pappa syselsatta. Snart slipper du nog sonden oxå, bara fortsätt kämpa.
God natt söta lilla kämpe :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Milton Axelsson Höij - 20 maj 2013 09:11

Ser att jag inte har skrivit sen den 31Juli FÖRRA året!Kors i taket, men jag har faktiskt inte haft några tankar på bloggen ett dugg, och det blev aldrig riktigt något avslut heller för den delen..Tänkte passa på nu medans lillgrodan är hemma ifrån d...

Av Milton Axelsson Höij - 31 juli 2012 07:23

Hejsan hoppsan!Igår var vi ute hela dagen, och Milton badade som bara den!Man kan nästan säga att han badade verkligen hela dagen igår, vatten är nog det bästa han vet!Han kryper och går långt ut på det djupa så huvudet hamnar i vattnet, men inte gör...

Av Milton Axelsson Höij - 27 juli 2012 08:48

Godmorgon!Nu sitter jag och Milton i soffan och äter frukost (man får fuska när pappa inte är hemma)!Miltons kalas blev iallafall super lyckat, vi hade strålande sol och underbara människor runtomkring som kom och firade lillprinsen, det kunde helt e...

Av Milton Axelsson Höij - 20 juli 2012 08:56

Ett heltår har redan gått, sen jag & Robin blev världens lyckligaste! Ett år fyllt med glädje & blickar framåt! Och nu är Miltons 1 årsdag kommen, vi kan inte vara gladare över att få ha världens vackraste,busigaste och charmigaste lilla kille, och p...

Av Milton Axelsson Höij - 12 juli 2012 21:16

Sitter fortfarande och klurar och skriver lite då & då om sjukhusvistelsen.Och snart så börjar allt falla på plats, det tar tid & det är mycket att skriva!La in två andra 'inblick' inlägg för ca 6månader sen, och ja.. mycket mer än det har jag inte s...

Presentation


Jag heter Milton och föddes 2011-07-20 03:07.Jag vägde 4165g och var 50 cm lång. Mitt tredje dygn i livet började jag bli sämre,ca 2månader låg jag på sjukhuset,biva,ECMO & vårdavdeln.
Här läser du från dag ett på sjukhuset tills nu när jag äntligen är h

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards