thelifeofmilton

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2011

Hej!

Av Milton Axelsson Höij - 19 augusti 2011 12:56

Hej!
Livet är underbart just nu enligt mig själv, jag njuter och skriker inte mycket alls. jag grymtar lite då & då bara men det är bara för jag komit på att jag faktiskt får ligga och gosa i Mammas eller Pappas famn nu!
Jag andas fortfarande väldigt hastigt men det är till och från, ibland ligger mina andetag på 42/min och ibland tillochmed 103/min så det är upp och ned men läkaren kommer och tittar till mig då & då.

Syresättningen ligger på 97-100 nätsan hela tiden så det är bra! Jag klarar mig utan extra syrgas.
Jag får 18mml mat i min sond och nu försöker Mamma,Pappa & sköterskorna ge mig ytterligare lite mer mat på flaska eftersom jag glömt bort hur man äter genom munnen, så det tränar jag på just nu! Jag får också försöka ammas då&då men jag tycker bara det är mysigt så jag somnar bara med tutten i munnen, därav får jag flaska! Det är faktiskt inte så lätt att börja äta normalt när jag bara fick två dagar på BB och sedan haft sond i fyra veckor..
 

 
 
Ingen bild

Helen Lidevad

19 augusti 2011 14:31

Så fin han är, en riktig liten linslus, tittar rakt in i kameran ;). Skönt för er att det går åt rätt håll.

 
lotta

lotta

19 augusti 2011 14:48

Hej Milton, va duktig du är nu som syresätter dig och tränar på att äta, hoppas du snart kommer igår med maten coh slipper sonden. Läser om dig varje dag och tycker du är en modig och duktig kille. Heja Milton.
kram på er och mys ordentligt <3

http://www.goodcharlotte.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Laila

19 augusti 2011 17:15

Vilka superhärliga bilder!!!

 
Ingen bild

pernilla

19 augusti 2011 17:45

Gläds med er något oerhört. Fortsätter hålla tummarna, han är så fin. Blir väldigt berörd varje gång jag besöker er blogg. Hejja Milton!
Kramar pernilla

 
Ingen bild

mormor

19 augusti 2011 18:53

Härliga gosiga Milton, du har kämpat & kämpat medans vi alla har hållit både tummar & tår! Är glad för alla framsteg du gör sötaste lillprins!

http://njoruns.bloggplatsen.se/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Milton Axelsson Höij - 20 maj 2013 09:11

Ser att jag inte har skrivit sen den 31Juli FÖRRA året!Kors i taket, men jag har faktiskt inte haft några tankar på bloggen ett dugg, och det blev aldrig riktigt något avslut heller för den delen..Tänkte passa på nu medans lillgrodan är hemma ifrån d...

Av Milton Axelsson Höij - 31 juli 2012 07:23

Hejsan hoppsan!Igår var vi ute hela dagen, och Milton badade som bara den!Man kan nästan säga att han badade verkligen hela dagen igår, vatten är nog det bästa han vet!Han kryper och går långt ut på det djupa så huvudet hamnar i vattnet, men inte gör...

Av Milton Axelsson Höij - 27 juli 2012 08:48

Godmorgon!Nu sitter jag och Milton i soffan och äter frukost (man får fuska när pappa inte är hemma)!Miltons kalas blev iallafall super lyckat, vi hade strålande sol och underbara människor runtomkring som kom och firade lillprinsen, det kunde helt e...

Av Milton Axelsson Höij - 20 juli 2012 08:56

Ett heltår har redan gått, sen jag & Robin blev världens lyckligaste! Ett år fyllt med glädje & blickar framåt! Och nu är Miltons 1 årsdag kommen, vi kan inte vara gladare över att få ha världens vackraste,busigaste och charmigaste lilla kille, och p...

Av Milton Axelsson Höij - 12 juli 2012 21:16

Sitter fortfarande och klurar och skriver lite då & då om sjukhusvistelsen.Och snart så börjar allt falla på plats, det tar tid & det är mycket att skriva!La in två andra 'inblick' inlägg för ca 6månader sen, och ja.. mycket mer än det har jag inte s...

Presentation


Jag heter Milton och föddes 2011-07-20 03:07.Jag vägde 4165g och var 50 cm lång. Mitt tredje dygn i livet började jag bli sämre,ca 2månader låg jag på sjukhuset,biva,ECMO & vårdavdeln.
Här läser du från dag ett på sjukhuset tills nu när jag äntligen är h

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards