thelifeofmilton

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2011

Tre veckor

Av Milton Axelsson Höij - 10 augusti 2011 03:00

Exakt nu, om 7 min, alltså 03.07 så blir vår skrutt 3 veckor.
Det känns otroligt sorgligt att man inte fått 'umgåts' med honom mycket alls, varken fått tagit hand om honom eller fått göra sånna saker som är en självklarhet..
Blev tårögd i ögonen när Robin påminde mig om att han blir 3 veckor idag.. Här sitter vi på sjukhuset, vi hann inte ens att komma hem (vilket var tur).. Vi vet inte hur länge vi kommer att bli kvar, vi vet inte vad som gör honom så dålig, vi vet inte om han kommer att överleva, vi vet inte vilka skador han har fått/har.. Allt är en enda stor väntan.
Grattis på 3-veckors dagen älskade barn, vi älskar dig obeskrivligt mycket.
      
  

 
 
Ingen bild

Moster Em

10 augusti 2011 09:38

Hej Mosters Prins!

Grattis på 3 veckors dagen, idag/ikväll var det 3 veckor sedan jag fick se och hålla i dig!! Åhh det var så mysigt och jag fick hålla tillbaka tårarna när jag såg er komm aut ifrån bb..

Hoppas att det blir framsteg nu och att det kommer en diagnos snart, vi vill ha hem dig och din mamma o pappa!

Vincent pussar på dig hela tiden när han sitter i sin säng..

Jag hoppas min förkylning ger med sig snart så jag får komma o hälsa på er. Jag vill inte smitta ner varken din mamma eller pappa.. Dig skulle jag inte ens gå in till även om jaghade ont i halsen, men du vet att jag vill vara inne hos dig så mycket som möjligt. Du är så fin Milton.

Igår träffade jag en väns mamma i Centrum som berättade att hon följer bloggen, och att hon tyckte att du är lik Vincent som liten.

Hennes vän skulle även komma tillbaka och jobba på biva i september och hon var tydligen urgullig.

Alla håller tummarna på att du blir frisk!

Älskar dig våran fina Prins.. Du finns i mina tankar hela tiden.

Malin och Robin ni finns i mina tankar också hela tiden! Ni är mina gullungar! =)

Puss o kram så pratas vi vid snart

Moster Em

 
Ingen bild

Mormor

10 augusti 2011 10:31

Denna väntan.. Jag hoppas & många med mig hoppas & ber att denna väntan ska ta slut så ni alla 3 kan börja leva tillsammans i lugn & ro.. Älskar er & jag tycker så mycket om er, det gör ont ont i hjärtat att behöva lämna er kvar jämt när man ska hem ifrån er :(( *pussar*

 
Ingen bild

Åsa Lundin m Familj

10 augusti 2011 10:57

Åh vilka fina kort på dig lille vän <3<3

 
Ingen bild

Monica

10 augusti 2011 12:11

Grattis på treveckordagen Milton!!!! Hoppas tror o ber att du snart ska bli frisk el iaf få veta vad som fattas dig o att du får den hjälpen som krävs för att du ska leva ett "normalt" liv!!Kramar Monica med familj

 
Ingen bild

farmor

10 augusti 2011 12:31

Jag förstår att det är jobbigt.
Jag tänkte själv på att han blev 3 veckor igår när jag var där.
väntan är hemsk.
och jag önskar att ni fått rå om eran kille massor. Jag hoppas och ber om att ni snart ska få åka hem och ta hand om honom så mycket ni vill.
Tur i oturen va det i alla fall aatt ni va på sjukhuset när han vart sjuk.
Det känns så orättvist att ni och alla runt omkring skulle drabbas av det här.
Men det är många som ber och håller tummar och tår att det ska bli bra.
Massor av kramar Anette

 
Ingen bild

Laila

10 augusti 2011 13:49

Grattis till Milton på treveckorsdagen!!
Ni är helt enorma som jobbar på med Milton och er själva. Jag och alla andra hoppas verkligen att väntan och ovissheten ska ta slut snart så ni kan få komma hem o börja familjelivet...och jag tänker på er hela tiden :)

 
Ingen bild

låla

10 augusti 2011 14:40

Grattis Milton på din treveckors dag. :)
Jag hoppas så innerligt att du ska bli frisk snart. Jag tycker du är så fin, i går när jag var hos dig så önskade jag att få se dina fina ögon, men det blir nog nästa gång.
Alla vill att du ska vakna upp och vara piggare, men vilan kanske gör sitt, hoppas hoppas.
Mamma och pappa är jättefina & duktiga som orkar med denna väntan.
Vi önskar alla att få lyfta upp dig och gosa med dig.
Kram Gammelmoster Låla Anders & syslingarna Felix & Oscar

 
Ingen bild

faster nathalie

10 augusti 2011 18:11

grattis på din treveckors dag älskade Milton!
Tänker på dig och dina föräldrar hela tiden.
Hoppas att du blir bättre snart, längtar tills vi får lyfta upp dig och gosa och pussa<3
puss & kram

 
Ingen bild

Malin&Marcus

10 augusti 2011 20:14

Grattis på treveckorsdagen finaste Milton!Hoppas du och dina föräldrar får komma hem snart och att du blir frisk så du slipper alla apparater och slangar. Vi tänker på dig hela tiden, och din mamma och pappa såklart. Puss&kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Milton Axelsson Höij - 20 maj 2013 09:11

Ser att jag inte har skrivit sen den 31Juli FÖRRA året!Kors i taket, men jag har faktiskt inte haft några tankar på bloggen ett dugg, och det blev aldrig riktigt något avslut heller för den delen..Tänkte passa på nu medans lillgrodan är hemma ifrån d...

Av Milton Axelsson Höij - 31 juli 2012 07:23

Hejsan hoppsan!Igår var vi ute hela dagen, och Milton badade som bara den!Man kan nästan säga att han badade verkligen hela dagen igår, vatten är nog det bästa han vet!Han kryper och går långt ut på det djupa så huvudet hamnar i vattnet, men inte gör...

Av Milton Axelsson Höij - 27 juli 2012 08:48

Godmorgon!Nu sitter jag och Milton i soffan och äter frukost (man får fuska när pappa inte är hemma)!Miltons kalas blev iallafall super lyckat, vi hade strålande sol och underbara människor runtomkring som kom och firade lillprinsen, det kunde helt e...

Av Milton Axelsson Höij - 20 juli 2012 08:56

Ett heltår har redan gått, sen jag & Robin blev världens lyckligaste! Ett år fyllt med glädje & blickar framåt! Och nu är Miltons 1 årsdag kommen, vi kan inte vara gladare över att få ha världens vackraste,busigaste och charmigaste lilla kille, och p...

Av Milton Axelsson Höij - 12 juli 2012 21:16

Sitter fortfarande och klurar och skriver lite då & då om sjukhusvistelsen.Och snart så börjar allt falla på plats, det tar tid & det är mycket att skriva!La in två andra 'inblick' inlägg för ca 6månader sen, och ja.. mycket mer än det har jag inte s...

Presentation


Jag heter Milton och föddes 2011-07-20 03:07.Jag vägde 4165g och var 50 cm lång. Mitt tredje dygn i livet började jag bli sämre,ca 2månader låg jag på sjukhuset,biva,ECMO & vårdavdeln.
Här läser du från dag ett på sjukhuset tills nu när jag äntligen är h

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards