thelifeofmilton

Alla inlägg den 20 januari 2012

Av Milton Axelsson Höij - 20 januari 2012 21:14

Sitter och bläddrar bland Miltons journaler.. Fy fan vad förbannad man blir när man läser allt!
Och att dom ens har mage till att skriva/säga det så säkert. Att dom var 99.9% säkra..
Och i slutänden visade det sig ändå att det inte stämde ett DUGG!
Metabolisk sjukdom.. Hm!? Står på flera sidor ''Kraftig metabol påverkan''. Men nej, vår prins har då ingen metabolisk sjukdom.
Så mycket saker som dom gjorde med prinsen bara under en natt, förstår inte ens att man klarade av allt!?
*Respiratorbehandling, konventionell
Artärkateter
Rensugning av luftvägar
Lumbalpunktion
Ekokardiografi

Det är bara ett fåtal saker som Milton var med om, helt sjukt!
Behöver verkligen påminnas om det här, visserligen så sitter det alltid där (som jag sa tidigare i ett inlägg) men när man väl har bilder,papper framför sig så inser man hur förjävligt det var.
En resa som man aldrig glömmer en resa som absolut inte var en drömresa, men vi lärde oss en förbannat massa & vi har blivit så mycket starkare. Ibland behöver man nog uppleva något, kanske inte något så dramatiskt som det var med Milton men bara någonting, för OJ vad man uppskattar allt! Varje stund,minut,timme!

Av Milton Axelsson Höij - 20 januari 2012 15:35

Kallt som bara den ute!
Jag och Milton tog en promenad med mormor på förmiddagen, dunder halt ute!
Annars har vi bara vart inne och lekt under dagen, finns inte så mycket mer att skriva.. Milton har tagit sig en rejäl sovstund nu efter lunchen, så han lär nog vakna om en stund.
 

Av Milton Axelsson Höij - 20 januari 2012 08:53

Godmorgon!
Tänka sig, för exakt 6 månader sen så var Milton en liten nyfödd pluttbebis!
Och det var också 6 månader sen som han insjuknade..
Det betyder att vi har vart hemma i lite mer än 4 månader med våran prins och att han idag blir ett halvår, stora killen!
  

Idag är det fredag, ja.
Vet inte riktigt vad vi ska hitta på, vi ska väl ta och klä på oss om en stund och gå på en långpromenad i det superduper kalla vädret!
Miltons pappa slutar tidigare idag också,så vi får väl slänga in oss i bilen och åka iväg och hitta på någonting tycker jag när han kommer hem.

Presentation


Jag heter Milton och föddes 2011-07-20 03:07.Jag vägde 4165g och var 50 cm lång. Mitt tredje dygn i livet började jag bli sämre,ca 2månader låg jag på sjukhuset,biva,ECMO & vårdavdeln.
Här läser du från dag ett på sjukhuset tills nu när jag äntligen är h

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards