thelifeofmilton

Alla inlägg den 3 januari 2012

Av Milton Axelsson Höij - 3 januari 2012 13:13

Igår läste jag en artikel på Aftonbladet, det handlade om en nyfödd pojke som drabbats av bakterien E.coli (visserligen var han för tidigt född) kommer ni ihåg att jag nämnde att även Milton drabbades av denna bakterie på sjukhuset?


Bakterien är väldigt farlig om den hamnar där den inte ska, det är ju absolut inte bra att få den!
Blev lite chockad när jag läste om pojken som hade drabbats av bakterien och även avlidit..
Det stod att han också hade fått blodförgiftning, vilket Milton också hade!
Dom har nu testat 200-tals barn på om dem kan ha denna bakterie och ytterligare elva stycken till är smittade, men dem har inte visat sig vara dåliga på något sätt..än?


Jag finner inga ord, men kan det vara så att det var denna bakterie som spökade för Milton under sjukhusvistelsen med(?) Det finns det ingen som kan svara på tyvärr, men man har ju så mycket tankar som snurrar omkring när det kommer upp sådana artiklar i tidningar, sånna fall där man känner igen sig i!

Vi är iallafall så otroligt glad att vi har våran son vid liv, pigg & kry!
Det hade vi aldrig trott, våra hopp försvann den dagen läkaren berättade att han kanske inte skulle överleva..
Men nu är vi här, idag en helt vanlig tisdag. HEMMA!
 

Presentation


Jag heter Milton och föddes 2011-07-20 03:07.Jag vägde 4165g och var 50 cm lång. Mitt tredje dygn i livet började jag bli sämre,ca 2månader låg jag på sjukhuset,biva,ECMO & vårdavdeln.
Här läser du från dag ett på sjukhuset tills nu när jag äntligen är h

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards