thelifeofmilton

Alla inlägg den 13 januari 2012

Av Milton Axelsson Höij - 13 januari 2012 21:18

Sitter och tänker på hur otroligt lyckligt lottad jag är, är så superduper lycklig över att jag har min familj och alla runt omkring!
Jag menar, hur många 20åriga killar skulle palla med nästan två månader på ett sjukhus dygnet runt?
Inte många, iallafall inte många utav dom i samhället där vi lever.
Läkarsamtal, man får höra att sitt nyfödda barn kanske inte kommer att överleva, sjukhustermer, kuratorer, en jävla massa hemska syner på världens finaste son som låg inkopplad i alla möjliga maskiner och apparater..
Jag har verkligen världens bästa & mest underbaraste pojkvän, och Milton våran lille kämpe han har fått en otroligt fin & stark pappa som uppskattar honom till 110%!


Jag kan inte uttrycka mig med ord om hur glad jag är, jag älskar mina två killar mest!      
  

Av Milton Axelsson Höij - 13 januari 2012 13:04

Nu så är vi klara på sjukhuset!
Vi kom hem för ca 15 min sen och Milton ligger totaldäckad i sin säng.

Det gick super bra där borta, men jag måste erkänna att det var lite jobbigt att sitta i väntrummet.. Så mycket barn som verkligen hade neurologiska sjukdomar osv, tyckte så synd om dom.

Det var en liten tjej i väntrummet också som lekte och Milton var helt fascinerad av henne.

Men som sagt, läkarbesöket!
Det gick hur bra som helst och ja.. Vi berättade lite om Miltons start i livet och läkaren bläddrade igenom den 3km långa journalen medans.
Läkaren kunde inte se att det skulle vara några 'fel' på Milton och om det inte hade vart för hans dramatiska början i livet så hade hon skickat hem oss på engång utan problem!
Hon tycker egentligen inte att Milton ska behöva komma tillbaka men vi skulle få en kallelse till efter sommaren igen för liten kontroll bara!
När Milton är ungefär 2 år så ska han göra en MR (magnetröntgen) igen, då är hjärnan färdigutvecklad och då kan man få fler svar.

Visste ni att de bebisar som visats ha ''hemska'' hjärnbilder på MR, det är bara 1 av 3 som det påverkar senare i livet.
Alltså om man har riktigt dåliga magnetröntgen bilder på hjärnan så behöver det absolut inte betyda att det skulle ge en förändring senare i livet.

Läkaren sa iallafall att hon tror att Milton är en av dom där det inte kommer visas någonting på, men vi ska såklart följa upp det!
Än så länge så har de inte hittat någonting på honom och han utvecklar sig dag för dag!

Det var ingen dålig 'fredag den 13e' men ska låta det vara osagt, dagen är inte slut än!

 

Presentation


Jag heter Milton och föddes 2011-07-20 03:07.Jag vägde 4165g och var 50 cm lång. Mitt tredje dygn i livet började jag bli sämre,ca 2månader låg jag på sjukhuset,biva,ECMO & vårdavdeln.
Här läser du från dag ett på sjukhuset tills nu när jag äntligen är h

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards