thelifeofmilton

Direktlänk till inlägg 11 februari 2012

Sluta jämföra.

Av Milton Axelsson Höij - 11 februari 2012 21:07

Hej!
Tänkte att jag kunde ta upp någonting som jag själv läst och tänkt på väldigt mycket, jämförelse!
Det finns så mycket olika saker man kan jämföra. Utseende,prov,kondition,föremål och barn.
Jag har läst så otroligt mycket artiklar på sistonde och det står bara om hur mycket folk jämför sina barn med andra barn, även fast dom är i samma ålder eller inte. Visserligen kan man ju alltid vara nyfiken på någon annans barn och se hur det går för h*n i sin utveckling, men isåfall på ett snällt och förståeligt sätt. Alltså, inte hålla på jäkta sig.. Som jag vet många gör..
- Kan ditt barn gå? Kan ditt barn sitta?
- Min son kan prata nu, kan din de!?
Nyfikna jävlar som bara tror att allt är rena rama tävlingen med barn och deras utveckling!
I början när vi fått komma hem ifrån sjukhuset, så var jag rädd över att Milton skulle hamna efter i sin utveckling jätte mycket, men i dagsläget är jag inte alls sådan, han har återhämtat sig otroligt bra och tar allt i sin egna lilla takt, BABYSTEPS!
Jag förstår inte dom som verkligen ''tävlar'' med sina barn, ni pressar dom ju stenhårt, deras små kroppar!?
Låt barn vara barn så länge som möjligt, hetsa inte och låt dom få lära sig saker i sin egen takt!

                                                  
                  ___________________

 

Idag så har vi som sagt vart i bålsta, vi åkte hem till en bekant till Robins familj som fyllde 18 år!
Själv var man hur fet (gravid) som helst när man fyllde 18 så inte firade man det så fruktansvärt mycket, kanske skulle ta och fira 18års dagen när jag fyller 19?Haha..
Annars under dagen har vi inte gjort så mycket, hoppat hoppgunga, slagits på pappa när han legat och sovit (Milton är allt en liten buse), gåstolen hann vi med också!
Nu senare på kvällen så kom även Miltons kusiner förbi, mysigt!
Nu ligger såklart Milton och sover, själv håller jag på att somna jag med, men funderar på om jag ska vara vaken ett tag till så jag kan sova lite längre imorgon! Robin sitter och kollar på film och gäspar han med!

Här får ni lite goa bilder på mina finaste ifrån dagen!
         


 
 
Ingen bild

Angelica

12 februari 2012 09:18

Jag håller fullkomligt med dig. Låt barn utveckla sig i sin egen tackt.
Jag har väldigt många runt om mig som är på hela tiden. Men kan han inte de än osv.
Men de dom gör fel då är att dom borde tänka efter lite på vad han/vi gått igenom. Min son är lite senare i utvecklingen. Men allt kommer ju när det kommer.

Hoppas ni får en fin dag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Milton Axelsson Höij - 20 maj 2013 09:11

Ser att jag inte har skrivit sen den 31Juli FÖRRA året!Kors i taket, men jag har faktiskt inte haft några tankar på bloggen ett dugg, och det blev aldrig riktigt något avslut heller för den delen..Tänkte passa på nu medans lillgrodan är hemma ifrån d...

Av Milton Axelsson Höij - 31 juli 2012 07:23

Hejsan hoppsan!Igår var vi ute hela dagen, och Milton badade som bara den!Man kan nästan säga att han badade verkligen hela dagen igår, vatten är nog det bästa han vet!Han kryper och går långt ut på det djupa så huvudet hamnar i vattnet, men inte gör...

Av Milton Axelsson Höij - 27 juli 2012 08:48

Godmorgon!Nu sitter jag och Milton i soffan och äter frukost (man får fuska när pappa inte är hemma)!Miltons kalas blev iallafall super lyckat, vi hade strålande sol och underbara människor runtomkring som kom och firade lillprinsen, det kunde helt e...

Av Milton Axelsson Höij - 20 juli 2012 08:56

Ett heltår har redan gått, sen jag & Robin blev världens lyckligaste! Ett år fyllt med glädje & blickar framåt! Och nu är Miltons 1 årsdag kommen, vi kan inte vara gladare över att få ha världens vackraste,busigaste och charmigaste lilla kille, och p...

Av Milton Axelsson Höij - 12 juli 2012 21:16

Sitter fortfarande och klurar och skriver lite då & då om sjukhusvistelsen.Och snart så börjar allt falla på plats, det tar tid & det är mycket att skriva!La in två andra 'inblick' inlägg för ca 6månader sen, och ja.. mycket mer än det har jag inte s...

Presentation


Jag heter Milton och föddes 2011-07-20 03:07.Jag vägde 4165g och var 50 cm lång. Mitt tredje dygn i livet började jag bli sämre,ca 2månader låg jag på sjukhuset,biva,ECMO & vårdavdeln.
Här läser du från dag ett på sjukhuset tills nu när jag äntligen är h

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards