thelifeofmilton

Alla inlägg den 15 februari 2012

Av Milton Axelsson Höij - 15 februari 2012 21:44

Pratade med Robin nyss och dom är kvar på sjukhuset.
Milton hade dock inte så mycket feber nu, det visade sig också att det var falsk-krupp han hade, han har också fått kraftiga indragningar..
Dem har nyligen inhalerat med adrenalin på Milton och han ska få kortison, om 20 min ska dom inhalera igen. Det verkade gå bra iallafall och Milton verkade tycka det var kul när han blev inhalerad, men skit förbannad när dom tog bort inhalatorn, MIN PRINS!
Vad jag förstod så ska dem ta några/något blodprov osv också.
Det går iallafall bra på sjukhuset och jag behövde inte åka in (än) iallafall, men har såklart världens bästa kusin som kör in mig ifall att det behövs!
Vill såklart vara där med min fina prins, men jag anser inte att jag behöver åka in än då allt verkar vara stabilt och Milton har världens bästa pappa med sig också, finare pappa kan man inte få!

Jag har fått order av Robin att jag ska försöka vila lite, då jag vart vaken drygt två dygn och bärt omkring på våran klump vi har till son, men det är lättare sagt än gjort! Kan inte riktigt slappna av när dom inte är hemma, och speciellt inte nu när dom är på sjukhuset!

Av Milton Axelsson Höij - 15 februari 2012 19:16

Robin och Milton har åkt in till karolinska, som ni kanske vet så har Milton vart väldigt dålig under natten/dagen och har även fördjävulsk feber med hosta och andas jätte tungt. Ringde först till jakobsbergs sjukhus men de sa att Milton skulle åka till Astridlindgrens på engång.. PÅ ENGÅNG!
Och nu undrar ni säkert varför jag inte följde med? Jag kunde såklart följt med men hade så dundermycket tvätt i tvättstugan och min rygg håller verkligen på att gå sönder och har inte på två dygn nästan, men jag åker såklart in senare ifall att det dröjer på sjukhuset. Har kontakt med Robin och det går bra än sålänge!

Av Milton Axelsson Höij - 15 februari 2012 08:49

Godmorgon.
Inte alls mycket sömn har vi fått inatt, denna sjukdom bråkar med honom rejält just nu!
39,6 visade tempen på inatt och han var så dundertrött men kunde varken sova eller äta, efter många försök så somnade han till en stund men sen har det varit upp och trösta, gunga och försöka få honom att somna om igen under heeeela natten.
Och Milton har ju världens bästa pappa, som hjälpte till  och försökte allt möjligt i natt, som även gick upp och åkte till jobbet kl.06:00 och som dessutom också är sjuk.
Vet att det finns en jädrans massa som stannar hemma ifrån jobbet för dom haft 'en jobbig natt' med dottern/sonen, men det är ju faktiskt sånt man får ta om man fått för sig att skaffa barn!
Jag tycker ialllafall Robin var dunder duktig som gick upp under natten och hjälpte till (igår var han döende och dunder förkyld), Robin är ju den som ALDRIG vaknar hur mycket man än skriker eller tjatar.. Men inatt behövdes knappt det!
Jag hoppas att denna natt kommer att bli lite bättre och att Milton piggar på sig under dagen och att den där jädrans febern ger med sig, inte vill vi vara sjuka i helgen!

Nu har Milton somnat igen, han hade 38,3 grader nu och fick lite alvedon och välling, ska försöka gå lägga mig en stund jag med!

Presentation


Jag heter Milton och föddes 2011-07-20 03:07.Jag vägde 4165g och var 50 cm lång. Mitt tredje dygn i livet började jag bli sämre,ca 2månader låg jag på sjukhuset,biva,ECMO & vårdavdeln.
Här läser du från dag ett på sjukhuset tills nu när jag äntligen är h

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards