thelifeofmilton

Alla inlägg den 24 februari 2012

Av Milton Axelsson Höij - 24 februari 2012 15:19

Hejsan hoppsan!

Redan fredag på schemat, men jag har absolut ingen 'fredagslycka' idag, känns som det vart fredag hela veckan nästan, har verkligen haft NOLL koll på veckodagarna.. Speciellt nu när både Milton & Robin vart sängliggandes och mått förjäves.
Milton vaknade vid 8.00 snåret idag, pigg och glad! Känndes riktigt bra att ta upp honom ur sängen utan massa skrik och hosta som spökar. Vi la oss bredvid Robin i våran säng och där somnade både jag och Milton om.. Inte föräns halv elva vaknade vi! Vi hade minsann fått oss en ordentlig vilostund, vilken vi alla förtjänar efter dessa dagar/veckor.

Kändes härligt att ligga allihopa i sängen, med ett leende på läpparna. Milton var jätte pigg och satt och slog och nöp Robin som försökte sova ut lite till.. Men ack då, Milton har alltid övertaget så efter en stund reste sig Robin upp ifrån sängen med.
Milton fick i sig väldigt mycket vatten under morgonen och även lite päronpure, hoppas det fortsätter att gå åt rätt håll nu så han får i sig lite mer matigare mat!
Vi vill ju inte att vår lilla matglade buddha ska tyna bort!

Men idag är det som sagt fredag.. härliga fredag.. löning och pengar.. (dock så är mitt bankomatkort på vift någonstans, har absolut ingen aning vart det kan vara!?)
Hade egentligen tänkt att följa med Malin idag på vift och handla lite, men det blev inte så tyvärr!
Får ta och åka iväg en annan dag, när Milton är fullt frisk!

Idag så står det inte mycket alls på schemat, jag håller på att tvätta.. Känns som att det är ett helt lastbilsflak som ska tvättas, men så är det väl när man inte haft någon tid som helst att tvätta när verkligen alla här hemma legat sängliggnades med nästan 40graders feber och förkylning.
Lite middag blir det att laga också, man har ju inte haft så mycket tid till att laga någon ordentlig mat under dagarna och Robin har absolut inte haft någon matlust likaså Milton..
Men idag bjuds det på kött och någonting gott till!

Apropå vädret som vi har utomhus, fy så härligt det är!
Det kommer riktiga vårkänslor, och längtar bara mer och mer tills vi sitter på flyget mot Turkiet med dom bästa man kan ha!
Man kanske skulle ta och trimma kroppen lite innan sommaren(!?) Nackdelen är ju att det är så förbaskat tråkigt och all tid går åt till min lilla prins!
Funderar på om man skulle slänga upp han på magen i bärselen och köra ett litet pass med honom med (ryggmuskler!).. Men det är ju bara sånt man funderar på med aldrig får gjort, jag får nog ta och satsa på beach 2020 istället!


Milton med sin Faster på dop-dagen!
 

Presentation


Jag heter Milton och föddes 2011-07-20 03:07.Jag vägde 4165g och var 50 cm lång. Mitt tredje dygn i livet började jag bli sämre,ca 2månader låg jag på sjukhuset,biva,ECMO & vårdavdeln.
Här läser du från dag ett på sjukhuset tills nu när jag äntligen är h

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards