thelifeofmilton

Alla inlägg den 6 februari 2012

Av Milton Axelsson Höij - 6 februari 2012 20:39

Rubriken säger väl allt, och ni vet såklart vem det handlar om, Milton såklart!
Lyckan är obeskrivlig, varje dag tänker jag på sjukhustiden, och man blickar tillbaka och sedan kollar på sin finaste prins nu som sitter i ens knä eller leker på golvet.. Jag tror inte riktigt att det är någon som förstår glädjen i mitt och Robins liv, att få en hejdundrandes resa i början av det såkallade ''familjelivet'' ,rättare sagt ''sjukhuslivet''. Skulle han överleva, skulle han få ha respirator resten av sitt liv, medeciner, vad skulle egentligen ske? Ja, det var tankarna som svävade runt i huvudet hela tiden på sjukhuset. Men nu så vet vi ju alla, att inom den lilla insjuknade kroppen fanns en riktig fighter, en som skulle klara av detta, stå på sina egna ben en vacker dag och få ha lördagsmys i soffan med Mamma och Pappa.
Våran Prins, du har gjort oss till dem starkaste och du är så otroligt älskad!

 

Av Milton Axelsson Höij - 6 februari 2012 08:58

Godmorgon!
Klockan 04.00 vaknade jag av att Milton gallskrek, han var jätte täppt i näsan och hostade.
Så vi hoppade över morgonpromenaden, varför ska jag dra med honom ut i kylan när han är så pass dålig.. Visserligen har vi overall, halsdag, åkpåse osv, men hans stackars lilla näsa och kinder fryser ihjäl. Så det blir nog en mysig hemma dag men lek (om han är pigg) och mys i soffan! Får hoppas på att hostan och förkylningen lägger sig ner, ingen feber som spökat iallafall, än.. peppar peppar!

Igår var vi som sagt i barkarby, glömde nämna att vi även kollade på en ny matstol åt Milton. Då både jag och Robin avskyr dessa IKEA matstolar, och vi hittade två stycken som vi kunde tänka oss! Vi kollade även på lite grejer till vagnen, men ack! Dessa tillbehör kostar en förmögenhet, bara för det är ett speciellt märke. Plånboken får verkligen svida om man ska köpa någonting nytt till våran vagn. Men det finns så mycket skoj man kan köpa till!  

Presentation


Jag heter Milton och föddes 2011-07-20 03:07.Jag vägde 4165g och var 50 cm lång. Mitt tredje dygn i livet började jag bli sämre,ca 2månader låg jag på sjukhuset,biva,ECMO & vårdavdeln.
Här läser du från dag ett på sjukhuset tills nu när jag äntligen är h

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards