thelifeofmilton

Alla inlägg den 17 december 2011

Av Milton Axelsson Höij - 17 december 2011 21:30

Jag tar nog tillbaka allt om det urusla vädret jag skrev om i förra inlägget.. Nu är ju faktiskt snön här och det ligger fortfarande kvar på backen (i nuläget) och det snöar.. Hoppas verkligen det håller i sig, så imorgon ska vi minsann på julmarknad! Vi har sagt varje helg att vi ska åka på den förbaskade julmarknaden men eftersom vädret inte hållit i sig så har vi inte haft någon lust.

Dagen för vår del blev väldigt långtråkig och seg, vi gjorde absolut inget speciellt.
Robin åkte iväg och inhandlade lite grejer till taccosen och sedan gjorde vi iordning maten så den bara var att värma upp när vi kom hem.. För vi klädde minsann på oss och gick en promenad i snöyret med hund & såklart vår finaste skatt!
Så nu har vi haft tacco-mys och Milton äter sin mat och kommer förmodligen att somna strax.. Mycket mer har jag inte att skriva, känns som det bara blir lite få vardagliga tråkiga meningar nu på bloggen, känns som att denna blogg håller på att bli en ''mamma-blogg'' och sånna finns det så otroligt många av... Så detta ska förbli Miltons blogg, vi måste bara komma på vad vi ska skriva, för just nu så händer det inte mycket.. Förutom vardagliga saker som händer alla andra barn när dom växer! Men det är väl tur det,  det har faktiskt inte vart mycket sjukhusuppdateringar vilken känns väldigt bra!
 

Av Milton Axelsson Höij - 17 december 2011 14:26

Hej & hå!
Jag vaknade vid 9 tiden imorse och båda mina fina killar låg fortfarande och sov, Milton hade väl ställt in sig på att det var helg så han tog också en rejäl sovmorgon!

Verkligen inget vidare väder ute, fy.. Det regnar & snöar i omgångar, blåser rejält också!
Jag vill ju ha lite snö på backen nu till jul, men allt smälter såfort det snuddar backen..TRIST!
Ingen julkänsla här inte, förutom när man drar igen gardinerna och inte tittar ut.. För nog har vi jul-mys inomhus!

Igår var vi som sagt hemma hos Malin & Marcus och åt middag, och såklart myste med deras nytillskott Charlie! Jag har ju inget minne alls av att Milton har vart sådär liten eftersom vi bara fick ha honom med oss i två dagar efter födseln.. Så det var dunder mysigt!

Idag vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på, Robin fick ta sig en rejäl sovmorgon han med så nu har han äntligen hoppat in i duschen.. Det blir väl rejält stressigt sen när han är påklädd och klar och ska åka iväg någonstans BUMS! Vi får se vad eftermiddagen bjuder på. Jag har ingen lust alls att vara ute och gå någon långpromenad då vädret inte är min bästa vän idag, det blåser som bara den! Och vi har ju absolut ingen lust att sitta hemma.. Så vi får se!

Presentation


Jag heter Milton och föddes 2011-07-20 03:07.Jag vägde 4165g och var 50 cm lång. Mitt tredje dygn i livet började jag bli sämre,ca 2månader låg jag på sjukhuset,biva,ECMO & vårdavdeln.
Här läser du från dag ett på sjukhuset tills nu när jag äntligen är h

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards