thelifeofmilton

Alla inlägg den 9 mars 2012

Av Milton Axelsson Höij - 9 mars 2012 21:35

Tjolahoppsan!

Har vart urusel (igen) på att skriva, men jag tar ju som sagt igen det!
Och med andra ord så blir det lite längre inlägg när jag väl har tid att skriva!
Veckan har vart kanon bra, inga sjukdommar som spökat och humöret har vart på topp.
Dock har jag en känsla av att Milton har börjat drömma mardrömmar, då han vaknar varje natt och gallskriker och det går inte att trösta honom alls..

Matrutinerna har vi fått in igen också, sakta med säkert! Är superglad att han fått tillbaka sin aptit igen efter lunginflammationen. Jag tror vi lyckades få i honom lite vatten och ca 150mml(sammanlagt)mjölktillskottsnäring under två veckor! Helt sjukt vad dom små liven klarar sig så bra utan mat.
Dock tyckte jag att lunginflammationen skulle hoppat över Milton, tycker det vart tillräckligt nu. Lite förskylning hit och dit skadar ju inte, men när det kommer till andra sjukdommar.. Då får det vara tycker jag!
Men detta bevisar nog bara att jag har en superduper stark son, som klarar av precis allt!

Under veckan som vart har vi inte gjort så speciellt mycket egentligen, vi har mest vart på promenader och tagit det lugnt nu efter sjuktiden! Vi vill ju inte att det ska komma tillbaka.

Idag har vi mest städat, och meningen var att vi skulle åka in till Bonti och köpa nya swivelhjul till vagnen när Robin kom hem ifrån jobbet men all tid gick åt att prata med telefon operatörer osv, så vi tog en sväng förbi Barkarby senare mot kvällen.
Nu ligger Milton och sover (förhoppningsvis, tyckte jag hörde honom nyss) och vi sitter och kollar på en film.. Som jag inte är så 'inne' i, därav fick jag lite tid till att slänga in ett inlägg!

Snartsnartsnart.. Så står vi på arlanda med Malin,Marcus & Charlie!
Tiden närmar sig, och börjar bli allt mer stressad nu innan vi ska åka.. Måste faktiskt vara ärlig att jag tycker det ska bli lite läskigt att åka utomlands med Milton. SÅ otroligt många tankar som snurrar, jag är mest rädd över att han skulle bli sjuk igen, liksom.. den hemskaste tanken av allt är ju att han skulle bli så dålig som han vart i början när han föddes!
Fast jag försöker nog mer att tänka på all glass, badande & plaskande och hur otroligt kul vi kommer att ha!
Men jag har det som sagt i ryggraden hela tiden..
Lite mer än två månader kvar!

     

Presentation


Jag heter Milton och föddes 2011-07-20 03:07.Jag vägde 4165g och var 50 cm lång. Mitt tredje dygn i livet började jag bli sämre,ca 2månader låg jag på sjukhuset,biva,ECMO & vårdavdeln.
Här läser du från dag ett på sjukhuset tills nu när jag äntligen är h

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards